المنتدى الرسمى لمحبى عماد متعب

لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............ 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............ 829894
ادارة المنتدي لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............ 103798

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............ 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............ 829894
ادارة المنتدي لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............ 103798

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أول منتدى خاص بالنجم عماد متعب على شبكة الإنترنت www.Emadmet3b.fr-bb.com

bosy cat
kotomotoyahelwa
dero9
وسام/عاشقة الاهلى
سالى
نانو متعب
سما/عاشقة عبد الوهاب
nedoo
bondoka2
katy
14 مشترك

لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............

katy
    katy
    عاشق فضي
    عاشق فضي

لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............ Empty لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............

مُساهمة من طرف katy الإثنين سبتمبر 10, 2007 3:14 am

في الاول احب اعتذر اني اتاخرت كل ده عليكوا كان عندي ظروف كده واحب اقولكم وحشتوني اوي في الفترة دي المهم ابدأ بقي السلسلة وفي بداية كلامنا نحب نعرف بقي ايه هو الحب؟؟بالنسبة للبعض منا شايفين أن الحب ده شئ مش مهم في الحياة وشايفين أن الحياة تنفع من غير حب وتبقي عادية ويمكن أحلي كمان وده رأي ناس بس مش كل الناس,في ناس تانية بقي جامدين والله يقولولك آيه أن الحب لا غني عنه في حياتنا وده كمان للحب بجميع أشكاله وأنا عن نفسي بقي آه ولا قبل ما أقول رأيي أكيد لاحظتوا أني برده لسه مقلتش آيه هو الحب؟طيب يا جماعة أنا في مفهومي المتواضع عن الحب هو أن الحب أحساس مفيش أحلي من كده وأحساس رائع رائع أكيد كتير مننا جربناه وعرفنا قد آيه هو أحساس حلو عارفين ليه بنحس أنه حلو لأنه لما تعيش وتحس أنك مسؤول عن انسان بتعبره حبيبك وابنك وأخوك أو أختك وكل حاجة حلوة في حياتك أكيد حتلاقي الاحساس ده حلو جداا ده للي بيحب يشيل مسؤولية يعني أحنا ملناش دعوة بالناس الوحشة التانية اللي مبيتحملوش مسؤولية,وكمان لما تحس أنك مش خايف من بكرة مهما حصل فيه طول ما أنت مع حبيبك أو حبيبتك وتحس أنك مطمن وأنت معاه وده طبعا في الحلال أكيد ولما تحس أنك خايف عليه من كل حاجة ونفسك تحميه وتحافظ عليه وتشيله جوه عينيك وتحس ان الدنيا مش سايعاك وأنت معاه وحياتك ليها طعم ولون تانيين لما حبيته.علي رأي هدي سلطان لما قالت(عمري ما دقت الحب غير لما حبيتك)ولا بقي أم كلثوم الست العظيمة دي وهي بتقول(في الدنيا مفيش أبدا أبدا أحلي من الحب)يا سلام عالكلام الجميل.هو ده بقي أحساسك بالحب أكيد فكرتكم بذكريات حلوة لكل واحد أو واحدة منكم يارب تكون ذكريات حلوة.طيب وأزاي بقي تعرف أصلا أنك بتحب؟؟أنا مش حكرر في كلام أتقال كذا مرة وكتير مننا قرينا عن موضوع أزاي تعرف أنك بتحب بس أنا عايزة أوضح حاجة أنك لما بتحب بتلاقي نفسك بقيت زي الطير وطاير في السما لما تحس أنك كنت مهتم بانسان وهو كمان بادلك نفس الاحساس يا جمال الاحساس ده روعة أوي,وكمان تتأكد أنك بتحبه لما تلاقي وهو بعيد عنك أنك مش طايق تقعد من غيره وكأنك قاعد علي نار نار يا حبيبي نار هههههههه,ولا بقي لما يغيب عنك كام يوم وفجأة تلاقيه بيكلمك يا جمال كده أكيد حاسيين معايا آد آيه الاحساس ده روعة.أفتكر أني وضحت أزاي تعرف أنك بتحب وآيه هو الحب بس علي بسيط عشان مكررش في كلام أتقال في كذا موضوع قبل كده أنا حبيت أوضح حاجات أساسية للحب.طيب عندي سؤال ياتري كل واحد أو واحدة حبيت سألتوا نفسكم حبيتوا في الشخص ده آيه؟؟يعني بمعني تاني حبيتها أو حبيتيه ليه؟؟...أوعوا حد يجاوب أحسن أزعل منكم بصوا أنا عن نفسي أجابتي عن السؤال ده ومشهورة جدا برأيي ده أنه((الحب لو لقيت ليه سبب وسألت نفسك حبيت ده ليه وقلت أسباب ميبقاش حب لأن الحب بيجي فجأة ومن غير تحذير عشان لو ليه سبب ميبقاش حب))عارفين ليه لأن الحب ده أحساس بيجيلك من قلبك ولو فكرت وقلت أسباب يبقي عقلك أشتغل ولغي قلبك وعمر ما في حب كويس يجي من العقل لأنه حيبقي حب سد خانة مش أكتر حيبقي بارد من غير عواطف لأن الاداة الرئيسية للحب أتعطلت وهي القلب.وده مش معناه أننا منشغلش عقلنا لأ أبدا كده يبقي كل واحد حيستسلم لأي حاجة غلط تتقال من حبيبه بدافع أنه بيحب بقلبه وحبه صادق أنا بقول أن الحب لما يجي يشتغل القلب ومعاه العقل كمان عشان الحب يعيش حتقولوا أزاي العقل يشتغل ونبقي بنحب بجد طيب أسال سؤال ليه البنت مبتستسلمش لأي حاجة غلظ وتمنع نفسها عن حبيبها آدام لسه ربنا مجمعهمش في بيت واحد في الحلال؟؟؟ده طبعا لأن البنت فاهمة كويس أوي أن الكلام ده غلط طب آيه اللي قالها أنه غلط؟؟العقل شوفتوا أزاي لازم القلب والعقل مع بعض.لأن القلب لوحده يعمل كوارث والعقل يسبب الماديات ويبقي مفيش مشاعر دي حتبقي تعود بس وحب عشرة مش أكتر.ولا أنتوا مش معاي في الكلام ده..كده أنا عرفت الحب وفهمت أزاي تعرف أنك بتحب وقلت أزاي تحب بقلبك ولا بعقلك وبكده نبقي رتبنا أفكارنا عن بداية الحب بقي وبداية الدخول فيه هااااه عجبكم وحتستنوا الجزء التاني من السلسة يارب يكون الموضوع عجبكم وأستفدتوا حاجات منه ومكنش كررت في كلام.حنبدأ بقي لو عجبكم في أنواع الحب بس لما أشوف رأيكم آيه في الموضوع ده وياريت كل واحد أو واحدة تقول بقي أي كلمة عن رأيها في الحب وأي كلمة عن أحساسها بيه شكرا لحسن أستماعكم..ورأيي أنا بقي أن الحب لا غني عنه بجميع أشكاله...

امضاء:

عاشقة متيمة لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............ Icon_smile لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............ Icon_biggrin
    bondoka2
    bondoka2
    عاشق ذهبي
    عاشق ذهبي

لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............ Empty رد: لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............

مُساهمة من طرف bondoka2 الإثنين سبتمبر 10, 2007 6:15 am

اولا البدايه كويسه بالنسبه للسلسله ,,,
    وثانيا بالنسبه للحب انا شايفه انه اجمل واحلى احساس الانسان بيحس بيه بس للاسف الناس وتصرفاتهم هى اللى شوهت الحب وخلت بعض الناس ياخدوه بمفهوم غلط او ميحبوش يحسوا بيه لكن الحب ذاته انا شايفه ان هو اساس اى علاقه انسانيه ومن غيرة مش هنقدر نعيش ...
    وبالنسبه لاحساسى بالحب ... انا حسيت بيه مرة واحده وكان اجمل احساس انا حسيته لغايه دلوقتى ,وكمان الحب بيخلى الانسان يكتشف فى نفسه جوانب عمره ما كان هيكتشفها الا اذا حب بجد ..بس مشكلته بقى فى جروحه اللى ساعات بنشتكى منها ..بس للاسف ده شىء لابد منه هتحب يبقى هتنجرح حتى لو جرح بسيط مش هياثر اوى بس برضو جرح ...وشكرا
    nedoo
    nedoo
    عاشق فضي
    عاشق فضي

لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............ Empty رد: لاصق:الجزء الاول من سلسلة الكلام عن الحب ............

مُساهمة من طرف nedoo الإثنين سبتمبر 10, 2007 10:58 am

1st: thank u 3la el topic el gamed da
    2nd:2na ma3aky fe ra2yek ma3a 2ny magrbtesh bs i think 2n hwa 7aga 7elwa f3ln
    سما/عاشقة عبد الوهاب
    سما/عاشقة عبد الوهاب
    مشرفة قسم اللاعب محمد عبد الوهاب (رحمه الله)
    مشرفة قسم اللاعب محمد عبد الوهاب (رحمه الله)

مُساهمة من طرف سما/عاشقة عبد الوهاب الإثنين سبتمبر 10, 2007 7:39 pm

مرسىىىىىىىىى ليكىىىىىىىىى ونتمنى المزيييييييييد.......................
    نانو متعب
    نانو متعب
    عاشق مميز
    عاشق مميز

مُساهمة من طرف نانو متعب الثلاثاء سبتمبر 11, 2007 1:45 am

إيه ده كله ياكاتى
    تسلم إيدك
    سالى
    سالى
    عاشق ذهبي
    عاشق ذهبي

مُساهمة من طرف سالى الثلاثاء سبتمبر 11, 2007 10:04 pm

كلام جمييييييييييل
    وسام/عاشقة الاهلى
    وسام/عاشقة الاهلى
    عاشق ذهبي
    عاشق ذهبي

مُساهمة من طرف وسام/عاشقة الاهلى الثلاثاء سبتمبر 11, 2007 10:23 pm

ميرسى اوىىىىىىى ياقمر ونتمنى المزيد
    dero9
    dero9
    عاشق ذهبي
    عاشق ذهبي

مُساهمة من طرف dero9 الثلاثاء سبتمبر 11, 2007 11:30 pm

كلام حلو اوى ومستنية الباقى
    kotomotoyahelwa
    kotomotoyahelwa
    عاشق مشارك
    عاشق مشارك

مُساهمة من طرف kotomotoyahelwa السبت سبتمبر 15, 2007 1:07 am

الموضوع حلو اوى وانا لسة مجربتوش بس اعتقد انه احساس جميل هو فعلا ممكن نتجرح لما نحب بس مش كل الناس بدليل ان فى ناس فعلا سعيدة جدا ومحدش يقول ان العيب فى الحب وانه مش حيحب تانى لانه اتجرح قبل كدة لا انا مش معاك اعمل بكلام الست ثومة(العيب فيكم يا فى حبايبكم اما الحب ياعينى) ومستنيين الجزء التانى ان شاء الله وعقبال اما تخلصى السلسلة كلها
    katy
    katy
    عاشق فضي
    عاشق فضي

مُساهمة من طرف katy السبت سبتمبر 15, 2007 6:06 am

أنا أولا متشكرة جداا جداا ومش عارفة أقول ايه علي الردود الجميلة دى واللي تشجع علي الاستمرار في الكتابة بس الردود مش كتيرة ليه افهم من كده ان الموضوع مش عاجبكم ولا ايه انا كنت حنزل الجزء التاني النهاردة بس بالردود دى مش حنزله لانى حاسه ان الموضوع مش عاجبكم ولو مش عاجبكم ابطل كتابة وابقي اكتب ردود بس على مواضيعكم وشكرا للي قالوا رايهم بجد فرحانة جدا بردودهم وحشوف لو اهتميتوا ورديتوا عليا حنزل الجزء التاني عشان في حاجة اسمها الالحاح في طلب الحاجة معناه ان الانسان مهتم بيها وعايزها وانا مش شايفة كده فحبطل كتابة هنا لحد ما اشوف رايكم متزعلوش منى انا كنت كاتبة الموضوع ده بناء علي رغبة مجنون متعب وهو حتى مسبش رد عالموضوع اللي طلبه لازم احس باهتمام منكم وعلي فكره انا نزلت موضوع في قسم الاسلاميات لو حبيتوا تقروه اسمه"في رمضان بتعمل ايه جديد"وعموما متشكرة برده علي عدم الردود وانا مش بقول علي اللى ردوا لانهم متحمسين جدا من كلامهم للجزء التاني..
    katy
    katy
    عاشق فضي
    عاشق فضي

مُساهمة من طرف katy الأربعاء سبتمبر 19, 2007 6:20 am

أنا مش ظاهر عندى اى ردود بعد الرد الاخير ليا اللى قلت فيه انى مش حكتب تانى انتوا رديتوا ولا مطنشينى؟؟؟؟؟
    nedoo
    nedoo
    عاشق فضي
    عاشق فضي

مُساهمة من طرف nedoo الأربعاء سبتمبر 19, 2007 10:40 am

la2 ya benty nazely el 2nd part wallahy ur ur topic is soo good
    dero9
    dero9
    عاشق ذهبي
    عاشق ذهبي

مُساهمة من طرف dero9 الأربعاء سبتمبر 19, 2007 5:15 pm

لا بس فى كتير من الاعضاء ابتدوا دراسة وبقوا مش بيدخلوا كتير المنتدى خصوصا ان فى كتير اوى فى ثانوية عامة
    katy
    katy
    عاشق فضي
    عاشق فضي

مُساهمة من طرف katy الأربعاء سبتمبر 19, 2007 10:22 pm

طيب يا جماعة عموما بناءا على طلبكم أنا ان شاء الله حنزل الجزء التانى اهوه بس شجعونى بقى
    bosy cat
    bosy cat
    عاشق سوبر
    عاشق سوبر

مُساهمة من طرف bosy cat الجمعة سبتمبر 21, 2007 1:23 am

كاتى بجد موضوعك تحفه
    وعندك حق الحب مالوش سبب لانه مقدر وبيجى فجاة بدون سابق انذار

وبجد في انتظار بقيه السلسله
    katy
    katy
    عاشق فضي
    عاشق فضي

مُساهمة من طرف katy السبت سبتمبر 22, 2007 12:35 am

شكرا ليكى يا بوسى كات يا عس أنتى على الرد الجميل بتاعك ده والحمد لله ان الموضوع عجبكم كده وشكرا لكل اللى قال رأيه وأدينى يا ستى نزلت الجزء التانى قوليلى رأيك بقى ايه فيه وميرسي مرة تانية عشان انا اصلى بحبك كده لله فى لله انتى وأعضاء تانية كده مرتحالكم
    katy
    katy
    عاشق فضي
    عاشق فضي

مُساهمة من طرف katy الأحد سبتمبر 23, 2007 5:19 am

مالكم يا جماعة المنتدى مهوى كده ليه فى رمضان انتوا كلكم نايمين فى رمضان ولا ايه ولا الدراسة ولا ياريت تكون الفروض وطاعة ربنا لو كده يبقى مفيش مشاكل
    ola el-sayed
    ola el-sayed
    عاشق مشارك
    عاشق مشارك

مُساهمة من طرف ola el-sayed الأحد سبتمبر 23, 2007 5:31 am

شكرا يا كاتى على الموضوع الجامد
    katy
    katy
    عاشق فضي
    عاشق فضي

مُساهمة من طرف katy الأحد سبتمبر 23, 2007 6:41 am

أى خدمة يا عسل بس ليه مردتيش على السؤال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    katy
    katy
    عاشق فضي
    عاشق فضي

مُساهمة من طرف katy الأحد سبتمبر 30, 2007 6:37 am

هاه يا جماعة متابعين الاجزاء كلها ومعايا لامين المواضيع لو فى حاجة مش فاهمنها قولولى افهمهالكم
    مشمش_moon
    مشمش_moon
    عاشق فضي
    عاشق فضي

مُساهمة من طرف مشمش_moon الأحد سبتمبر 30, 2007 8:27 am

شكرااااااااااااااااااااااااااا كاتى Smile
    katy
    katy
    عاشق فضي
    عاشق فضي

مُساهمة من طرف katy الإثنين أكتوبر 01, 2007 5:10 am

أى خدمة يا مشمش وعايزينك تنورى باقى الاجزاء بردودك ومشاركتك
    SaSkoOo alahlawy
    SaSkoOo alahlawy
    عاشق سوبر
    عاشق سوبر

مُساهمة من طرف SaSkoOo alahlawy الجمعة أغسطس 15, 2008 11:48 am

ميرسي اوي
    SaSkoOo alahlawy
    SaSkoOo alahlawy
    عاشق سوبر
    عاشق سوبر

مُساهمة من طرف SaSkoOo alahlawy الجمعة أغسطس 15, 2008 11:49 am

ميرسي اوي
    muhammed
    muhammed
    مراقب عام على جميع الأقسام+عضو في فريق العمل
    مراقب عام على جميع الأقسام+عضو في فريق العمل

مُساهمة من طرف muhammed الجمعة أغسطس 15, 2008 11:49 am

شكرا يا كاتى على الموضوع الجامد

الوقت/التاريخ الآن هو السبت سبتمبر 21, 2024 2:42 pm