المنتدى الرسمى لمحبى عماد متعب

الجمعة القادمة.. مظاهرة بالملابس السوداء لتكريم مبارك  613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا الجمعة القادمة.. مظاهرة بالملابس السوداء لتكريم مبارك  829894
ادارة المنتدي الجمعة القادمة.. مظاهرة بالملابس السوداء لتكريم مبارك  103798

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

الجمعة القادمة.. مظاهرة بالملابس السوداء لتكريم مبارك  613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا الجمعة القادمة.. مظاهرة بالملابس السوداء لتكريم مبارك  829894
ادارة المنتدي الجمعة القادمة.. مظاهرة بالملابس السوداء لتكريم مبارك  103798

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أول منتدى خاص بالنجم عماد متعب على شبكة الإنترنت www.Emadmet3b.fr-bb.com

5 مشترك

الجمعة القادمة.. مظاهرة بالملابس السوداء لتكريم مبارك

Oo..smsma..oO
    Oo..smsma..oO
    مشرفة قسم أخبار النادى الأهلى
    مشرفة قسم أخبار النادى الأهلى

الجمعة القادمة.. مظاهرة بالملابس السوداء لتكريم مبارك  Empty الجمعة القادمة.. مظاهرة بالملابس السوداء لتكريم مبارك

مُساهمة من طرف Oo..smsma..oO الخميس فبراير 17, 2011 6:44 pm

بعد تنحى الرئيس حسنى مبارك عن السلطة فى مصر وساعات الاحتفال المطولة فى شوارع البلاد، وفعاليات

تنظيف البلد المختلفة، ظهرت فعاليات مخالفة للأولى تماماً، لا تدعو للتنظيف، ولا لمحاسبة المسئولين السابقين، وإنما تدعو لمسيرة "رد الجميل للرئيس مبارك" يوم الجمعة المقبلة.

الفعالية والتي أسستها صفحة "انا اسف يا ريس" وصل عدد مشتركيها حتى الآن ما يزيد عن 52 الف شخص.

"كريم حسين" هو مؤسس الصفحة شاب مصري عادى لا ميول سياسيه له، عبر عن سبب تأسيس الصفحة الرسمية للاعتذار فقال "أنا شاب مصري عندي 22 سنة، لا ليا فى السياسة ولا بحبها ولا اتبع اى حزب ولا اى نظام بدرس نظم و ادارة اعمال سنة رابعة، عاطل زي زي كل الشباب.

امال ليه عملت البيدج؟ لما شوفت والدى بيتشتم، طب ايه الهدف من انشاء البيدج؟
    الدفاع عن كرامة القائد والمواطن والاب حسنى مبارك، أقسم بالله لا أتبع اى حزب ولا وطني ولا غيره ولا ليا اى ميول او اهداف سياسية نعم اطالب بالتغير ولكنى ارفض الاهانة والتجريح فى رمز مصر و العرب".

اما بيان المسيرة فكتبه "كريم" كالآتى: "رداُ على إهانة الرئيس حسنى مبارك على ارضه وفى وسط وطنه

وأنكار تاريخه وانجازاته فى مصر والوطن العربى واسلوبه المتميز فى ادارة الازمات الخارجية، قررنا نحن

شباب مصر الواعى المحترم الذى لا ينتمى الى اى حزب سياسى او جهة امنية وليس لنا اى اهداف او مطالب

سياسية سوى رد كرامة وتكريم الجندى والقائد والرئيس حسنى مبارك، اقامة جمعة رد الجميل الى سيادة الرئيس

حسنى مبارك حفظه الله وشفاه والتى سوف تقام أمام الجامع مصطفى محمود بالمهندسين بعد صلاة الجمعة وتظل امام الجامع.

هدف المسيرة كان معروفاً بالطبع وهو رد كرامة وإعتبار الرئيس كما يقول "كريم" ايضاً لوجود حرية التعبير وان كان لهم الحق فى إهانة الرئيس فلنا ايضاً الحق فى تكريمه.

قواعد المسيرة التى حددها "كريم" كانت ثلاثة "عدم إهانة شباب ثورة 25 يناير، عدم التقليل من تضحية الشهداء، حضور أعضاء المسيرة بزى أسود.

وتحت عنوان "تنبيه للمرة المليون" كتب كريم ليؤكد على سلمية المظاهرة فقال "المسيرة سلمية وليس لنا اى مطالب سوى تكريم رئيس الجمهورية، المكان فى المهندسين، الزمان يوم الجمعة بدء المسيرة بعد الصلاة،

الزى الرسمى هو اللون الاسود حداد على شهداء الثورة من ظباط ومواطنين وحداد على ما حدث من اهانة للرئيس حسنى مبارك والمسيرة سوف تظل فى ميدان مصطفى محمود ولن تذهب الى اى مكان اخر".

الصفحة لم تكن الوحيدة الداعية لتأييد الرئيس وإنما كان هناك عدة صفحات لها نفس الهدف فكان منهم "الشعب يريد تكريم الرئيس" وإشترك فيها ما يزيد عن الخمسة الاف شخص حتى الآن،

وقد كتب المسئول عنها فى صفحة المعلومات ما يشبه السيرة الذاتية للرئيس مدعمة بالسنوات والجوائز التى نالها طوال السنين الماضية.

كلمة اخيرة طبعااااا طبعاااا كلنا كنا حاسين بالفساد والظلم والإستبداد و.. و.. و.. وحاجات كتيرررررر اوووووي

و أنا مش مع إنه يفضل في منصبه لأ طبعا بس كان كل أملي إنه يخرج بطريقة أفضل من دي ومش نبهدله ونشتمه للأسف وهو في آخر أيامه ومهما دا شخص أكبر مننا

عمل فينااااا كتيرررررر والله العظيم عآرفة بس خلاص إنه يترك الحكم كانت مسألة وقت مش أكتر

وكان نفسي مش يخرج بالطريقة المهينة دي وخصوصا في ظروفه الصحية اللي هو عليها دلوقتي
    mannon2
    mannon2
    مشرفة قسم الفضفضة
    مشرفة قسم الفضفضة

Localisation : قمر البلدي عيون ليلها سهران لوحدي بغنلها لو روحت فين دايما قلبي يحن ويلف يجيلها

الجمعة القادمة.. مظاهرة بالملابس السوداء لتكريم مبارك  Empty رد: الجمعة القادمة.. مظاهرة بالملابس السوداء لتكريم مبارك

مُساهمة من طرف mannon2 الخميس فبراير 17, 2011 7:04 pm

اذا هتكون مسيره كبيره وسلميه
    وهترد كرامه الرئيس مبارك
    احمد الدلجمونى
    V - I - P + مقتفى أثر الأولين

الجمعة القادمة.. مظاهرة بالملابس السوداء لتكريم مبارك  Empty رد: الجمعة القادمة.. مظاهرة بالملابس السوداء لتكريم مبارك

مُساهمة من طرف احمد الدلجمونى الجمعة فبراير 18, 2011 2:48 am

وا اسفاه واصبحنا مثل العراق نعم صدام لا صدام
    Gana_ahly
    Gana_ahly
    عاشق ماسي
    عاشق ماسي

مُساهمة من طرف Gana_ahly الجمعة فبراير 18, 2011 4:24 pm

لا يااحمد احنا رأينا ثابت من زمان مش زى ناس Laughing

وبعدين احنا مش زى العراق خاااااااااالص
    Oomnia
    Oomnia
    عاشق ذهبي
    عاشق ذهبي

مُساهمة من طرف Oomnia الجمعة فبراير 18, 2011 4:31 pm

الجمعة القادمة.. مظاهرة بالملابس السوداء لتكريم مبارك  185092_102547866491638_101897879889970_20067_2534767_n

انا أسف ياريس

انا اسف ياريس ياقائد القوات الجويه بس مش اسف عليك انا آسف لشهداء حرب أكتوبر الذين لم يطلبوا ثمن لتضحياهم وقد ضحوا بأغلى ما يملكون وهى حياتهم وهى اكثر من تضحياتك بكتير والتى كنت تطلب من الشعب المصرى دائما الثمن مقابل ذلك وان تح...كمنا بالحديد والنار.

انا اسف ياريس ياصاحب الضربه الجويه بس مش اسف عليك انا آسف على الاب الروحى لحرب اكتوبر وواضع خطتها المرحوم الفريق الشاذلى واسف لكل قاده اكتوبر اللى مااخدوش حقهم من التقدير زى منتا اخدت من إعلامك المضلل .

انااسف ياريس يازعيم مصر بس مش اسف عليك انا آسف على كل طفل وكل أمراة وكل رجل مات بمرض السرطان وفيرس سى فى عهدك ، آسف على 20 مليون مصرى مصابين بفيرس سى والفشل الكلوى .

انا اسف ياريس بس مش عليك انا آسف على 40 فى الميه من المصريين تحت خط الفقر .

انا ا سف ياريس ياساكن القصور بس مش عليك انا آسف على سكان العشوائيات اللى ما اخدوش ابسط الخدمات اللى ممكن تقدمها الدوله لموطنيها .

انااسف ياريس بس مش عليك انا آسف لـ 9 مليون عانس فى مصر4 مليون فوق 35 عام

انا اسف ياريس يامن كنت تسكن قصر الاتحاديه وبانيه كانه قلعه حربيه بس مش اسف عليك انا اسف على كل اللى ماتوا تحت التعذيب وكل اللى اتعذبوا فى قلاع الشرطه وامن الدوله

انا اسف ياريس يالى حكومتك تجازت الازمه العالميه بس مش اسف عليك انا اسف لـ 5 مليون شاب مش لاقيين شغل .

انا اسف ياريس بس مش عليك انا اسف على اطفال الشوارع والاطفال اللى ما اتلعموش واشتغلوا فى سن الصبا عشان يعيلوا اسرهم نصف مليون طفل

انا اسف ياريس بس مش اسف عليك انا اسف لكل شاب مصرى غرق فى البحر وهو بيحاول يهاجر بره جنتك

انا اسف ياريس بس مش اسف عليك انا اسف على 1300 مصرى مالهمش زنب الا انهم ركبوا عباراه من عبارات واحد من العصابه اللى كانت حواليك وانت اتريقت عليهم وما احترمتش احزان اهاليهم

انا اسف ياريس بس مش اسف عليك انااسف على القطاع العام اللى اتبنى فى عهد الرئيس جمال عبد الناصر تم وقدره البنك الدولى بمبلغ 1200 مليار دولار والحكومة المصرية قدرت ثمنه ب 500 مليار دولار وباعت 90% منه بمبلغ 28 مليار دولار ، وما حدش عارف بقيت الفلوس راحت فين ولمصلحه

انااسف ياريس بس مش اسف عليك انا اسف لكل شهيد استشهد وكل مصرى سالت دمائه فى ثوره 25 يناير

انا مش اسف عليك ابدا ايها الرئيس السابق المخلوع من شعبه يامن اردت التشبث بالسلطه وانهاء حياتك بشكل لائق لكن عندك وصلفك وغرورك وعنجهيتك خلوك تدخل مزبله التاريخ من اوسع ابوابها كدكتاتور قتل شباب بلده عشان يتمسك بالسلطه . اذهب غير مؤسوف عليك .
    Gana_ahly
    Gana_ahly
    عاشق ماسي
    عاشق ماسي

مُساهمة من طرف Gana_ahly الجمعة فبراير 18, 2011 8:04 pm

بلاش استفزاز ياامنيه

وسلمى ع اختكـ Very Happy
    Oomnia
    Oomnia
    عاشق ذهبي
    عاشق ذهبي

مُساهمة من طرف Oomnia الجمعة فبراير 18, 2011 9:46 pm

ههههههههههههههههه دا رئى الا
    الله يسلمك Basketball
    mannon2
    mannon2
    مشرفة قسم الفضفضة
    مشرفة قسم الفضفضة

Localisation : قمر البلدي عيون ليلها سهران لوحدي بغنلها لو روحت فين دايما قلبي يحن ويلف يجيلها

مُساهمة من طرف mannon2 السبت فبراير 19, 2011 3:23 pm

احمد الدلجمونى كتب:وا اسفاه واصبحنا مثل العراق نعم صدام لا صدام

لا يا احمد مش كده
    مش نعم مبارك ولا مبارك
    اكيد مش اللي طالعين ف المظاهرات دول علشان يقولوا نعم مبارك
    اللي طالعين علشان يقولوا نعم للتغير ولا للاهانه
    خلاص مبارك مشي .. لكن لازم يخرج بطريقه مشرفه مس بالطريقه المهينه اللي طلع بيها
    الناس طالعه تقول اسفين ياريس ع الاهانه
    لكن بيحترموا التغير بيحترموا دم الشهيد وعايزين مصر تتغير للاحسن
    احمد الدلجمونى

مُساهمة من طرف احمد الدلجمونى الأحد فبراير 20, 2011 3:52 pm

mannon2 كتب:
    احمد الدلجمونى كتب:وا اسفاه واصبحنا مثل العراق نعم صدام لا صدام

لا يا احمد مش كده
    مش نعم مبارك ولا مبارك
    اكيد مش اللي طالعين ف المظاهرات دول علشان يقولوا نعم مبارك
    اللي طالعين علشان يقولوا نعم للتغير ولا للاهانه
    خلاص مبارك مشي .. لكن لازم يخرج بطريقه مشرفه مس بالطريقه المهينه اللي طلع بيها
    الناس طالعه تقول اسفين ياريس ع الاهانه
    لكن بيحترموا التغير بيحترموا دم الشهيد وعايزين مصر تتغير للاحسن

woow

الوقت/التاريخ الآن هو السبت سبتمبر 21, 2024 2:35 pm