المنتدى الرسمى لمحبى عماد متعب

متى سيعود وكيف ؟ ارجوكم مهم جدا ادخلوا 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا متى سيعود وكيف ؟ ارجوكم مهم جدا ادخلوا 829894
ادارة المنتدي متى سيعود وكيف ؟ ارجوكم مهم جدا ادخلوا 103798

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

متى سيعود وكيف ؟ ارجوكم مهم جدا ادخلوا 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا متى سيعود وكيف ؟ ارجوكم مهم جدا ادخلوا 829894
ادارة المنتدي متى سيعود وكيف ؟ ارجوكم مهم جدا ادخلوا 103798

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أول منتدى خاص بالنجم عماد متعب على شبكة الإنترنت www.Emadmet3b.fr-bb.com

5 مشترك

متى سيعود وكيف ؟ ارجوكم مهم جدا ادخلوا

Marmar
    Marmar
    مشرفة نجوم الأهلى+عضوة في فريق العمل

متى سيعود وكيف ؟ ارجوكم مهم جدا ادخلوا Empty متى سيعود وكيف ؟ ارجوكم مهم جدا ادخلوا

مُساهمة من طرف Marmar الجمعة مايو 02, 2008 3:13 pm

منذ مباراة بتروجيت والاهلى لم يفز فى اى مباراة تعادل مرتين وخسر مرتين ومن قبلها تعادل مع الاتصالات وفاز بشق الانفس على الترسانة
    اذن فيه حاجة غلط الاهلى مستواه فى النازل من فترة
    صحيح كان بيكسب ومكوناش حاسين بتدهور المستوى لان المنافسين مكنش بيبقى عندهم الاصرار على الفوز على الاهلى
    لكن عندما جاءت مباراة بلاتنيوم ستارز وخسر الاهلى بطريقة ابكت جميع محبيه لانعها خسرة من فريق بلا بطولات
    فريق كله امنيته ان يتعادل مع الاهلى فمابالك انه فاز عليه فريق صرح مدربه وقال لايهمنا التاهل لدور الثمانية ولكن سيكتب التاريخ ان هذا الفريق حديث العهد فاز على بطل القرن الافريقى ومن حق جنوب افريقيا ان تفخر بقريقها لما لا وهو فاز على اقوى فريق فى قارة افريقيا
    وامس فاز الاتحاد الذى يصارع من اجل البقاء على بطل الدورى وكام 2:0 وفين فى القاهرة
    هل معنى ان الاهلى اخد الدورى يبقى يعلب بالمنظر ده ولاعيبته يبقى عندهم لا مبالاة
    اين كانت روح الفانلة الحمرا اين غيرة الاعيبة على ناديهم ؟!
    اين اللعب لاخر دقيقة؟
    اين الاهلى الذى فاز على الصفاقس فى عقر داره فى الدقيقة 93 اين هذه العزيمة؟
    اين اهلى اليابان الذى كثيرا امتعنا وابهر العالم كله بنتائجه ولعبه الممتع ؟
    اين كان ابو تريكة - بركات - متعب فى مباراة امس Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad ؟
    عندما قاموا للتسخين الثلاثى المرعب كما كان يطلق عليهم كلنا قولنا خلاص الاهلى اكيد هايكسب ده تريكة وبركات ومتعب مين يقدر عليهم لكن للاسف الشديد بعد نزلوهم باقل من 10 دقائق احرز الاتحاد الهدف الثانى وتاه الاهلى فى الملعب وكان تريكة وبركات ومتعب مش موجودين ولا واحد فيهم عمل حاجة
    اما باقى الاعيبة فااحمد عادل ادى ماعليه ولا يسال عن الهدفين ومحمد سمير كن جيد الى حد ما
    اما احمد السيد فبصراحة انا مش عارفة هو كان فين امبارح الجونين دخله وهو واقف بيتفرج
    متعز اينو عذره الوحيد انه لسه راجع من اصابة
    محمود سمير معرفش الاهلى اشتره يعمل بيه ايه
    صديق وشديد ابمبرح كان وحشين اووى مع انهم لاعيبين مميزين
    اما احمد بلال فلن يعود احمد اجوال كما كن بسبب عدم لعبه باستمرار
    اما الويشى فلا تعليق

والله بكتبلكم الكلمات دى وانا ببكى بجد نفسى تقوليلى ايه الحل ايه اللى ممكن يتعمل عشان الاهلى يرجع لمستواه لان مع الاسف بقولكم من دلوقتى الاهلى لو فضل بالمستوى ده هيخرج من بطولة افريقيا وهيخسر باقى البطولات بالتتابع
    كله يدخل ويقولى ايه سبب تدهور مستوى الاهلى
    ويقول الحلول اللى شايفها ويقول متى سيعود الاهلى وكيف ؟
    هل الاهلى بحاجة الى تدعيم كامل وشامل فى جميع المراكز؟
    هل هناك لاعبون لايستحقون شرف ارتداء الفانلة الحمراء؟
    هل يجب اراحة الاعبين ؟
    هل هناك حالة تشبع من البطولات ومن الفلوس ؟
    هل توقفت طموحات الاعيبة الى هذا الحد ؟

اسئلة كتيرة اووووووى محتاجة لاجابة منكم ومن الاعيبة نفسهم
    منى محممود
    عاشق جديد
    عاشق جديد

متى سيعود وكيف ؟ ارجوكم مهم جدا ادخلوا Empty رد: متى سيعود وكيف ؟ ارجوكم مهم جدا ادخلوا

مُساهمة من طرف منى محممود الجمعة مايو 02, 2008 4:45 pm

عندك حق بجد الموضوع ده شاغل بالى وميرسى ليكى كتير بجد
    Shams El Doha
    Shams El Doha
    عاشق فضي
    عاشق فضي

متى سيعود وكيف ؟ ارجوكم مهم جدا ادخلوا Empty رد: متى سيعود وكيف ؟ ارجوكم مهم جدا ادخلوا

مُساهمة من طرف Shams El Doha الجمعة مايو 02, 2008 4:52 pm

اعتقد ان تلاحم المواسم اثر بشكل كبير علي الاداء
    اما عن مباراة الامس فان جوزيه قد اخطأ في التشكيل منذ البداية فطالما انه ناوي علي نزول تريكه و متعب و بركات فكان من الاولي ان يبدأ بهم ثم يريحهم بعد ذلك و لكن لا لوم عليهم لانهم نزلوا و كنا مغلوبين يعني بيلعبوا تحت ضغط و هو مريحهم علشان يقلل الضغط مش يزودوا و احنا خسرنا جهود بركات في انبي لاني اعتقد انه حصل علي الانذار الثاني كما ان متعب تعرض للاصابة بعد 10 دقائق من نزوله و الذي اخذ علي اثرها راحة لمدة يومين فعذرا لهؤلا و لكن لا عذر للبدلاء الذين اثبتوا بالامس انهم غير اكفاء و لكن في النهاية اشيد بمستوي هشام محمد و معاذ الحناوي. و انا تألمت كثيرا للهزيمة و اتمني التوفيق من الله في مباراة بلاتينيوم
    سندباد الشرق
    سندباد الشرق
    عضو موقوف

مُساهمة من طرف سندباد الشرق الجمعة مايو 02, 2008 4:55 pm

صح كل كلامك يا مرمر بس الاهلى طول عمرة كبير وهيفضل كبير مهما حصل بس احب اشد انتباهك لحاجة .
    الاهلى بقالة بالظبط أربع سنين ونصف بيلعب متواصل بدون راحة للفريق ككل ..مش معنى انة يدى لكام لاعيب راحة يبقى كدا ادى الفريق راحة وهيرحع احسن من الاول ..الاهلى من اربع سنين وهو مختش راحة زى باقى (فرق ..العالم!) الدنيا كلها بتاخد اجازة مش اقل من شهرين ونصف الاهلى اقصى اجازة خدها من اربع سنين كانت (تلات اسابيع!!) ودا عامل كبير اووى على اللى احنا شايفينة حاليا ..ولعلمك معظم الناس والله العظيم وانا الحمدلله كنت من الناس دى...كنا متوقعين تمام ان الاهلى هيحصلة كدا ...وخصوصا بعد ما عمل الفريق الجديد اللى هو موجود حاليا وكسبوا كل البطولات وبأستمرار ومكنش في راحة ..علشان كدا كان متوقع جدا ان دا اللى هيحصل ..ولو تفتكرى كمان الاهلي فى 2002 وكان معاة فريق (جبار وقتها) كان وليد صلاح الدين وخالد بيبو و سيد عبد الحفيظ وياسر ريان ومحمد جودة ..وغيرهم كتير اوى كانو كلهم نجوم كبيرة جدا وقتها زى الاعيبة اللى موجودة دلوقتى ...وفجأة الفريق انهار و وقع وبقاش ياخد بطولات بس كان بينافس ديما على المراكز المتقدمة وكان بيخسر نهائى كاس وكان ديما موجود فى البطولات لحد النهاية بس مكنش بيخدها...مش زى الزمالك اللى اصلا مش عارف يعمل اللى قدر الاهلى يعملوة وقت (وقعوه وبعده عن البطولات)

المهم انا مش بقول ان الاجهاد واستمرار المواسم دا السبب الرئيسي ..بس دا عامل كبير اووى على اللى احنا شافينة..وفى كمان (الاصابات الكتيرة جداااااااااااا) الاهلى من بعد ما راح بطولة العالم فى اليابان اخر مرة ...والاصابات ديما بتنهال علية من بركات لتريكة للنحاس لشادى لاحمد السيد لجيلبرتو لمتعب لأمير لأينو .هكذا!!
    الاهلى بقالة سنة ونصف وهو ديما بيلعب ولاعيبة مرهق او لاعيبة راجعة من اصابة ومش هتقدر تدي فى الملعب زى الاول لان الفرومة مش موجودة...وللأسف اصابات الاهلى ديما بتبقى (زفت!) كل لاعيب لازم ياخد فى اصابتة مش اقل من 3 شهور دا لما تكون اصابة بسيطة واحنا كجماهير بنبقى فرحنين اووى ان الاعيب دا مش هيغب اكتر من 3شهور!!!!ونقول هانت قرب يرجع ...وباقى الفرق اللى فى الدنيا كلها مش بيحصلها كدا !
    دا غير الاعيبة اللى بتنضمن للمنتخب باتسمرار الاهلى بقالة اربع سنين متواصلة فى عز تألقة..وهو ديما بيتاخد لاعيبة منة علشان المنتخب واقل عدد اتاخد من الاهلى كان (5) لاعيبة!!
    واعتقد ان الاسباب دى كلها ...واضحة جدا ...ولو اى فريق تانى كان زمانة(انهار اصلا) واانا متأكد ان لو فريق اوروبي هوا اللى كان فى الموقف دا مكنش استحمل!

اعتقد ان المبررين دول منطقين اوووى و واضحين ومحدش يقدر يكدب الكلام دا..ودا ميمنعش ان فى لاعيبة حاليا (عالة على الفريق) ملهومش لازمة...بدون ذكر اسامي يعنى.

على العموم ربنا يكون فى عون الفريق والجهاز الفنى...ويكون فى عونا يارب..ويارب يارب يارب يارب ما يحصل زى ما حصل من 2002 لحد ما جوزية رجع وجدد الفريق فى 2004! يارب ما يتكرر الكلام دا وان شاء الله الاهلى يبقى كويس ...

بس عارفين الاهلى هيبقى كويس امتى....مش هتصدقوا اللى هقولة اصلا...عارفين بجد الاهلى هيفوق امتى ويبدا يرجع للبطولات بجد بالروح العزيمة بتاعت زمان ...وبنكسب البطولات بلعب وممهارة وكلنا فرحنين..!

عارفين امتى بجد مش هتصدقوا.....لما نخرج من بطولات افريقيا السنة دى !!!!! انا متأكد كل الناس هتقول اللى انا بقولة دا ..لاء بس انا متأكد من اللى بقالة كويس اوووى

علي العموم ربنا يخيب ظنى! وشكرا يا مرمر على التوبيك الحلو دا

يارت تكون وجة نظرى واضحة يا مرمر..فى حكاية متى سيعود؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Marmar
    Marmar

مُساهمة من طرف Marmar الجمعة مايو 02, 2008 7:54 pm

ميرسى لردكم جميعا ومرسى لردك ياهشام وانا عارفة ان الاجهاد سبب رئيسى لكن مش بالشكل اللى شوفناه امبارح لاعيبة معندهاش لا اصرارا ولاعزيمة ولا اى روح
    وعلى فكرة ياهشام انا متوقعة زيك ورمدش اقول بس بجد انا عندى احساس كبير ن الاهلى هيرخج بدرى من بطولة افريقيا وغالبا فى ماتش العودة لاننا لازم نفوق شوية لما خسرنا البطولة اللى فات موفناش كتير شوفنا اخطائنا ولبب لانا كملنا للنهاية وخسرن فى النهائى واكنت باخطاء العرجون مع انى هنا قلت وبعض الاعشضء هاجمونى قلت ن مش العرجون لوحده هو اللى كان سبب الهزيمة
    وعشان فضلنا نايمن حت لما خرج من الكاس باردو لخقنا اسباب وقولنا عشان الاعيبة كانوا مع المنتخب
    لكن لما الاهلى يتهزم بالطريقة المؤسفة دى من الاتحاد وقبليها من بلاتنيوم لازم نا نفوق وصدقنى بجد انا حاسه زى هشام ان الاهلى هيخرج من بطولة افريقيا بس بجد يارب يارب ربنا يخيب ظنى ومنخرجش
    وعلى العموم ياهشام رغم كل ده فانا مش كاتبة الموضوع عشان ننتقد الاهلى والاعيبة انا كاتبه عشان نقف وقفة ودلوقتى جه دورنا حتى لو كان فيه ناس ز وزيك حاسين ان الاهلى هيخرج من البطولة لازم منبينش لازم نقف جنب فريقنا بوجد هو ده اكتر وقت الاهلى محتاجلنا فيه زى ما وقفا جنبه من اربع سنين عاد وبكل قوة واخد كل البطولاة عايزن نقف جنبه تانى عشان الفترة ماطولش وده لازم فى اى فريق يقعد قترة مستواه فى تذبذب لحد مايعود اقوى من الاول وبايدينا وبمساندتنا لفريقنا وبتشجعنا ليهم هيعود الاهلى اقوى مما كان وهيعود بسرعة

وعفوا سيظل هذا زمن الاهلى
    محمد الاهلاوى
    محمد الاهلاوى
    مشرف قسم مقهى الأهلاوية+الألعاب
    مشرف قسم مقهى الأهلاوية+الألعاب

مُساهمة من طرف محمد الاهلاوى الجمعة مايو 02, 2008 8:00 pm

شكرا ليكى وبالتوفيق لللاهلى

الوقت/التاريخ الآن هو السبت سبتمبر 21, 2024 10:48 am