المنتدى الرسمى لمحبى عماد متعب

من اجل رفعه المنتدى ...ارجو الدخول من جميع الاعضاء - صفحة 3 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا من اجل رفعه المنتدى ...ارجو الدخول من جميع الاعضاء - صفحة 3 829894
ادارة المنتدي من اجل رفعه المنتدى ...ارجو الدخول من جميع الاعضاء - صفحة 3 103798

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

من اجل رفعه المنتدى ...ارجو الدخول من جميع الاعضاء - صفحة 3 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا من اجل رفعه المنتدى ...ارجو الدخول من جميع الاعضاء - صفحة 3 829894
ادارة المنتدي من اجل رفعه المنتدى ...ارجو الدخول من جميع الاعضاء - صفحة 3 103798

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أول منتدى خاص بالنجم عماد متعب على شبكة الإنترنت www.Emadmet3b.fr-bb.com

wafaa+met3b
2okosh
سالى
allam afc
ahlymeteb
متعب الغالى
اهلاوى لاخرالعمر
hader
لوليا 99
gogo_star
احمد الدلجمونى
محمد الاهلاوى
sgda
eng_tal3at
اهلاوية صميم
فراشة الاهلى
شهد+عماد
Admin
منة+عماد
mido_gooo
احمد اهلاوى على كيفك
AYMAN_MEMO22
khaledelahlawy
mimi emad
muhammed
amira
30 مشترك

من اجل رفعه المنتدى ...ارجو الدخول من جميع الاعضاء

amira
    amira
    عاشق فضي
    عاشق فضي

من اجل رفعه المنتدى ...ارجو الدخول من جميع الاعضاء - صفحة 3 Empty رد: من اجل رفعه المنتدى ...ارجو الدخول من جميع الاعضاء

مُساهمة من طرف amira الأربعاء يوليو 02, 2008 5:58 pm

اظن المشاكل بتتحل مع الادمين
    وبره التوبيك اللى احنا عايزين نظبط بيه المنتدى
    سندباد الشرق
    سندباد الشرق
    عضو موقوف

من اجل رفعه المنتدى ...ارجو الدخول من جميع الاعضاء - صفحة 3 Empty رد: من اجل رفعه المنتدى ...ارجو الدخول من جميع الاعضاء

مُساهمة من طرف سندباد الشرق الأربعاء يوليو 02, 2008 6:15 pm

amira كتب:السلام عليكم ياحلى اعضاء فى احلى منتدى

طبعا بما اننا خلاص تقريبا معظمنا خلص امتحانات ففى بعض الافكر عندى بقاللها فتره اظن تنفيذها هيعمل شغل جامد جدا فى المنتدى وهيحقق بعض الاهداف الاساسيه للمنتدى واظنها تنفيذها هيحقق امل الادمين فى هدفه من نشأه المنتدى
    هى الافكر بعيده شويه عن الكره لان موضوعها هسيبه للى بيفهم فيه اكتر منى
    عندى بعض الاراء ياريت تفدوانى فيها
    وطبعا اتقبل النقد او التعديل بصدر رحب

اولا:عندى فكره فى اننا كل اسبوع نتناول مشكله من اللى بناعانى منها فى حياتنا واللى بتخص الشباب زى الحب..الصادقه..وحتى الخطوبه ...الى اخره من المشاكل االاجتماعيه ممكن سما بما انها مشرفه عامه تتولا وضع مشكله وكل واحد فى المنتدى يدخل يقول رايه من الناحيه الدينيه والاخلاقيه ولاجتماعيه وفى النهايه جروب العمل اللى هتختاره يجمع الاراء ويضع الحل النهائى للمشكله

ثانيا:ممكن كمان نتناول مشكله بنتختلف فيها من حيث الجنس اولاد وبنات يعنى ونعمل حاجه شبيهه بالمناظره بينا
    ونعرضها وبردوه يبقى فريق عمل تانى مجموعه صبيان ومجموعه بنات هتخترهم سما ومعاها هشام بما انهم مشرفين عام على المنتدى وعلطول على تواصل معانا وكل من اعضاء الفريقين يقول وجهه نظره طبعا بمنتهى الادب والاحترام

ثالثا: ممكن نختار قصه اجتماعيه مثلا زى قصع (يوميات اتنين مخطوبين عمر وساره) اللى كان حططها بلال ونقول راينا فى كل حلقه وننقدها تماما واقصد بالنقد اكيد نقاد بناء نستفيد منه كلنا من كل الاتجاهات وتخلص القصه نحط غيرها وهكذا

رابعا: شايفه ان ماشاء الله فى كتير فى المنتدى بيكتبوا كويس عايزين حد متخصص فى النقد يكون مثلا لغه عربيه يعمل نقد للكتابه سواء شعر او خاطره واقصد نقد ادبى وده هيحسن جدا من مستوانا فى الكتابه واكيد هيبقى من غير زعل

خامسا :ممكن كمان للناس اللى بتحب القراءه حد من المشرفين يختار عده اشخاص بالتبادل كل واحد منهم يختار اسم كتاب من الكتب اللى هتاثر فى حياتنا ومستقبلنا ويضع بعض اسئله فى النهايه لاختبار وصول بعض الاهداف المراده من قراءه الكتاب وبكده ثقفتنا ماشاء الله هتبقى عاليه جدا جدا

سادسا :ممكن مثلا فكره زى صالون الاهلاوى اللى كان عمله محمد باننا نعمل ااستفتاء على اختيار شخص معين من عده اشخاص ونقعده على كرسى الاعتراف ونسال اسئله تكون موضوعيه بعيده عن المسائل الشخصيه اوى يعنى وبكده نكون عارفين بعض كويس

سابعا : فى فكره كنا بنعملها فى المدرسه اللى هيا المجله الاسبوعيه وايد هيمسكها محرر المنتدى هشام نحط فيها مثلا مقال مهمه عن الكره العالميه والمصريه واكيد حاجه تخص عماد والمناظره اللى عملنها فى الاسبوع والمشكله اللى حطنها وقلنا والاراء الاخيره والمهم اللى فيها واحسن شعر اتكتب فى الاسبوع زاحسن خاطره واالاراء اللى اتقالت عن الحلقات اللى نزلت من القصه زايه اللى استفادناه منها وكمان شخصيه الاسبوع اللى عملنا معاها حوار وهكذاااااااااااااا

ثامنا : ودى حاجه تخص القسم الاسلامى اننا نضع كل اسبوع خلق من اخلاق النبى عليه الصلاه والسلام ونحاول نطبقها وكل واحدد يدخل اخر الاسبوع يقول هو نفذ ايه فى الخلق ويحكى موقف حصل معاه بخصوص الخلق ده
    لان اخلاقنا للاسف فى النازل نتيجه المجتمع الغريب اللى احنا فيه
    ومفيش مانع للى يحب نتفق على ورد حفظ من القراءن نظام مقراءه يمسكها حد حافظ ومجود كويس ونتابع معاه

اظن دى كلها افكر تفيدنا كلنا وتزود من نشاط المنتدى جدا ومستنيه ارئكم
    والنقد طبع ولو فيه افكر جديده ومستنيه راى الادمن محمد
    وشكرا جزيلا
    فى انتظار ردودكم
    انى احبكم جميعا فى الله
    اظن دى انشطه كتير هتفدنا

والله يا اميرة افكار اكتر من رائعة والله لو فى كلمة احلى واكبر من (رائعة) كنت قولتها بجد
    جملية اووى الافكار دى بجد وانا موافق على معظمها فعلا ..بستثناء نقطة بس كدا انا عايزه تتغير ان شاء الله

اللى هي بتاعت الصالون ...ودي هقولكم عليها بس يجي وقتها الاول بس ...
    وبالنسبة لإفكارك والله يا اميرة كلها ممتزة بجد ...وانا موافق علية ...وعندي استعداد ابدا معاكم فيها من دلوقتى لو حبيتو كمان

مُساهمة من طرف belal_afc_afc الأربعاء يوليو 02, 2008 6:53 pm

وانا كمان معاك يا هشام
    amira
    amira
    عاشق فضي
    عاشق فضي

مُساهمة من طرف amira الأربعاء يوليو 02, 2008 8:17 pm

اوك يا هشام قولى طريقه نتكلم فيها ونتفق بأى شكل واختار الاعضاء اللى ممكن تنفذ الافكار وحتى لو انا مش فيهم مفيش مشاكل المهم نبدء من دلوقتى انا فى انتظار ردك
    smsm35
    smsm35
    فائز في أكبر مسابقة في تاريخ المنتدى
    فائز في أكبر مسابقة في تاريخ المنتدى

مُساهمة من طرف smsm35 الأربعاء يوليو 02, 2008 9:21 pm

اميرة الموضوع اكثر من روعه
    عندي كلااااااام كتير
    بس بعدين هعلقلك كتيييييير
    بس مفيش وقت
    هوة اكتر حاجة عجباني اسلوب النقاش مع بعض في المشاكل وحاجات كتييييييييييييرة
    اصلي بحب النقاش ومعظم ردودي تلاقيني برد كذا مرة في التوبيك بحب نتفاعل مع بعض
    بصي كلااااااااام كتير
    هرجعلك تاني
    بس عايزين نحدد ميعاد نبدا
    وخصوصا حفظ القران
    حددوا ميعاد نبدا
    وميرسية علي افكارك الروعه وراجعالك تانييييييييييييييييي
    amira
    amira
    عاشق فضي
    عاشق فضي

مُساهمة من طرف amira الخميس يوليو 03, 2008 12:56 pm

اوك طبعا انا معاكم
    وعايزين نبدأ من النهارده ان شاء الله

الوقت/التاريخ الآن هو السبت سبتمبر 21, 2024 6:51 pm