المنتدى الرسمى لمحبى عماد متعب

مقارنة بين متعب وأسامة.....ياريت محدش يزعل 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا مقارنة بين متعب وأسامة.....ياريت محدش يزعل 829894
ادارة المنتدي مقارنة بين متعب وأسامة.....ياريت محدش يزعل 103798

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

مقارنة بين متعب وأسامة.....ياريت محدش يزعل 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا مقارنة بين متعب وأسامة.....ياريت محدش يزعل 829894
ادارة المنتدي مقارنة بين متعب وأسامة.....ياريت محدش يزعل 103798

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أول منتدى خاص بالنجم عماد متعب على شبكة الإنترنت www.Emadmet3b.fr-bb.com

ahmed.10
khaledelahlawy
ساره الاهلاويه
أحمد عبدالحليم عربد
يسرا محمد
memooo
mariamnowr
hala saad
Shams El Doha
كليوباترا
عاشقه metab
asma mtto
محمد الاهلاوى
eng_tal3at
Marmar
19 مشترك

مقارنة بين متعب وأسامة.....ياريت محدش يزعل

Marmar
    Marmar
    مشرفة نجوم الأهلى+عضوة في فريق العمل

مقارنة بين متعب وأسامة.....ياريت محدش يزعل Empty مقارنة بين متعب وأسامة.....ياريت محدش يزعل

مُساهمة من طرف Marmar الخميس مايو 22, 2008 8:54 pm

متعب لعب اكتر من تلات ارباع مباريات الموسم وحرز 5 اهدف
    اما اسامة حسنى فلعب مش اكتر من 7 او 8 مباريات واحرز 6 اهداف
    يعنى اللى لعب اقل جاب اكتر واللى لعب اكتر جاب اقل

قبل ماكلامى يزعلكم انا بحب متعب جد جدا بجد وهو بالنسبة لى من احسن المهاجمين وبزعل اووووى لما بيبقى مش موفق
    لكن فى نفس الوقت حاسه بظلم تجاه اسامة لانه مش واخد حقه
    صحيح اسامة بيتصاب كتير وده من حظه السىء
    لكن د الموسم خلص
    كل اللى عايزة منكم هو ان بلاش تجامولا عماد على حساب مهاجمين احسن منه الموسم ده
    يعنى انا متاكدة كلكم هتقولوا متعب احسن مهاجم فى الاهلى الموسم ده وانا بقولكم بامارة ايه اذا كان اسامة جاب كتر منه
    اسامة بجد لعيب حريف اووووى واخلاقه عالية جدا ولازم نديله حقه
    مش عايزة كلامى يكون ضايكم ياعاشقين متعب
    لكن انا بقول وجهة نظرى اللى شايفها صح لانى بحب الاهلى الاهلى وبس وكل لاعيبة الاهلى عندى واحد

ويااسامة انت كبير اووووووووى وكلنا بنحبك
    وبجد بتحرج جوزية وبتقوله انك موجود
    eng_tal3at
    eng_tal3at
    عاشق ذهبي
    عاشق ذهبي

مقارنة بين متعب وأسامة.....ياريت محدش يزعل Empty رد: مقارنة بين متعب وأسامة.....ياريت محدش يزعل

مُساهمة من طرف eng_tal3at الخميس مايو 22, 2008 9:08 pm

ومين قال ان عماد افضل مهاجم فى مصر
    عماد من افضل مهاجمى مصر
    ولكن ....
    التوفيق ثم التوفيق ثم التوفيق
    الكلمة دى ممكن تخلى لاعب هو رقم واحد وممكن تخليه اسوء لاعب
    معنى كلامى ان عماد فى الفترة الاخيرة كان ملازمه سوء حظ غير طبيعى ولكن ده ما يقللش من عماد متعب لكونه من افضل مهاجمى مصر
    اما اسامة حسنى او الشيخ اسامة
    فده حكايته حكاية ما بيلحقش يلعب ونلاقيه اصيب ولكن قدراته لا يختلف عليها اتنين ولولا الاصابة ومانويل جوزيه لكان اللاعب الاساسى بدلا من فلافيو او متعب مع انى افضل انه يلعب بدلا من فلافيو
    ربنا يحميه ويباركله فهو انسان خلوق محترم متدين وان شاء الله يرجع افضل من الاول
    شكرا على التوبيك الجرىء ده وتقبلى مرورى
    محمد الاهلاوى
    محمد الاهلاوى
    مشرف قسم مقهى الأهلاوية+الألعاب

مقارنة بين متعب وأسامة.....ياريت محدش يزعل Empty رد: مقارنة بين متعب وأسامة.....ياريت محدش يزعل

مُساهمة من طرف محمد الاهلاوى الخميس مايو 22, 2008 10:43 pm

شكرا ليكى بصراحة هو انا بشوف ان متعب مؤثر اوى حتى لو مش موفق بس كفاية تحركاتة وتفاهمة مع كل من فلافيو وابوتريكة

اما بالنسبة اسامة حسنى انا بحبوا جداا وهو لاعيب مهارى وذكى جدا وبيستغل الفرص بس لما مش بيكون موفق بحس ان الفريق اقل فى المستوى

وشكرا ليكى وبعدين الاتنين من الشرقية lol! شرقاوة وعلشان انا شرقاوى بحبهم جدااااا واحمد بلال كمان

وتقبلى مرورى وشكرا ليكى على التوبيك الجرئ
    Marmar
    Marmar

مُساهمة من طرف Marmar الخميس مايو 22, 2008 11:08 pm

ميرسى لردوكم اوووووووى
    وبجد اسامة ده نجم جميل اوووى ربنا يحكفظه من شر الاصابات وعلى فكرة انا كمان من الشرقية
    والشرقاوة احسن ناس
    محمد الاهلاوى
    محمد الاهلاوى

مُساهمة من طرف محمد الاهلاوى الخميس مايو 22, 2008 11:21 pm

هههههههه شكرا ليكى مرمر واكدة الشراقوة احس ناس وبالتوفيق لعماد واسامة
    asma mtto
    asma mtto
    عاشق ذهبي
    عاشق ذهبي

مُساهمة من طرف asma mtto الخميس مايو 22, 2008 11:45 pm

Merciii 3la eltopic wy emad the best ,osama good
    عاشقه metab
    عاشقه metab
    عاشق مميز
    عاشق مميز

مُساهمة من طرف عاشقه metab الخميس مايو 22, 2008 11:54 pm

ميرسى على الموضوع بس انا عندى راى مهما تقوله عن متعب هو فى عيونا احسن لاعب فى مصر
    مع ان دة مش بيقلل من حجم وموهبت بقى الاعبين بس دة راى
    مافيش عندنا لعيب وحش بس كله حظ وربنا معاهم كلهم يارب
    وربنا يحفظك ويحميك ويخليك لينا يا متعب
    كليوباترا
    كليوباترا
    عاشق مميز
    عاشق مميز

مُساهمة من طرف كليوباترا الخميس مايو 22, 2008 11:58 pm

انا موافقه على ان كابتن عماد من افضل المهاجمين فى مصر وليس افضلهم بدون استثناء

لكن كابتن عماد يتميز عنهم جميعا ليس فقط
    بانه افضل مهاجم فى مصر يجيد التحرك فى المستطيل الاخضر
    ولكنه يساعد زملائه فى الملعب على تحقيق الفوز لو مش ده صحيح مكنش كابتن حسن شحاته احتفظ بيه فى الملعب اكثر مهاجم فى كاس الامم
    والاخلاق طبعا كابتن عماد تمثيل واضح للمؤمن فى قول الرسول الكريم صلى الله عليه وسلم (حب لاخيك ما يحبه لنفسك ) واكيد انن عارفين ان دى حاجه صاعبه جدا

لا تقوى عليها النفوس الضعيفه
    لانه لما يبقى ربنا مش موفقه والوقت اللى المفروض يجيب فيه هوه الاهداف غيرة بيجبها من الدفاع والوسط كابتن شادى محمد بيجيب 7 اهداف فى الموسم واكتر ما شاء الله

وهوه اول واحد بيفرح ودى ميزة مش موجوده فى لاعب فى مصر معلش
    ثانيه اسامه حسنى لاعيب موهوب جدا ربنا يحفظه من الاصابات
    وليس هناك مجال للمقارنه
    الاهداف دى توفيق من عند ربنا يعنى كل منهم ليه مميزات تفرده عن غيرة
    لكن مهارة كابتن عماد نادرة فى الاعبين المهاجمين المصريين اللى بيتميزوا بالقوة اكتر من المهارة والتحرك

وان شاء الله ربنا يوفقهم ويكونوا احسن علشان الاهلى يعالى باذن الله
    Shams El Doha
    Shams El Doha
    عاشق فضي
    عاشق فضي

مُساهمة من طرف Shams El Doha الجمعة مايو 23, 2008 6:16 pm

اولا انا ارفض مبدأ المقارنات بين الاعبين لان كل لاعب موجود في قائمة الاهلي لابد و ان يضيف شيئا و الا لاداعي لوجوده و ليس معني الاضافة ان هذا اللاعب افضل من زملائه في نفس المركز و انما هم جميعا في دائرة و احدة يكمل كل منهما الاخر اما عن مما تتحدثين عنه اود ان اقول ان اسامة حسني يكرمه الله و يفوقه في الفترة المتواجد فيها لانه يتعرض للاصابات الكثيرة فلان الله اتصف بالكريم و العادل فيعوضه عن هذه الفترات و ان كان ذلك يبعده عن الملاعب و الجمهور و الاعلام و هذا ما اعتبره منهي سوء الحظ للاعب كرة و اتمني كمحبة للاهلي و لاعبيه ان يستمر اسامه و يواصل نجاحاته لان هذا في صالح الاهلي.

اما ان نقارن بين متعب و اسامة لمجرد ان الاول احرز 5 اهداف و الثاني 6 رغم قلة مشاركته دون النظر لحالات عدم التوفيق التي كان يواجهها عماد و التي لا يستطيع ان يتحملها اي مهاجم و لم يكن عماد متهاون او كسول لنلومه و انما كان مثابرا و متحديا لنفسه منذ بداية الموسم حتي احرز هدف في الزمالك و لا اروع في كأس مصر ثم توالت المباريات وو قف الحظ العثر في و جه عماد حتي اكرمه الله في البطوله العربيه ليحصل علي لقب هدافها ثم تستمر نجاحاته و يسجل مع الاهلي في ثلاث مباريات متتالية و يصنع الكثير من الاهداف ليعانده الحظ مرة اخري مع المنتخب الذي لا اخفي انه كان افضل في 2008 من 2006 لعبا و فنا و ان لم يحالفه التوفيق في احراز الاهداف ثم يعود المتعب من جديد ليتحدي و يسجل في مبارة الزمالك ثم بتروجيت ثم بلاتينيوم ذهاب و عودة . في النهاية اسامة لاعب محترم و مهاري كما ان متعب محترم و مهاري جدا و يجيد اللعب خارج و داخل منطقة الجزاء و يجيد اللعب تحت ضغط المنافسين .
    hala saad
    hala saad
    مشرفة قسم الموضوعات العامة
    مشرفة قسم الموضوعات العامة

مُساهمة من طرف hala saad الجمعة مايو 23, 2008 7:06 pm

انا معاكى وموافقه على كلامك جدا ياشمس ان مش ينفع نعمل مقارنه دون النظر للظروف للاعبين
    ده رأى انا ومعاكى ياشمس ومافقه كلامك جدا
    mariamnowr
    عاشق جديد
    عاشق جديد

مُساهمة من طرف mariamnowr الجمعة مايو 23, 2008 7:56 pm

osamah leh msh wa7'd 7koh hwa met3b elle 3wroh 3shan yl3b makanoh osamah 3latol mosab da kadroh elmfrod nshkr met3b w flafio elle shaylen elfrek msh n3ml mokarant
    memooo
    memooo
    عاشق ذهبي
    عاشق ذهبي

مُساهمة من طرف memooo الجمعة مايو 23, 2008 8:23 pm

اذا هتقارن بين متعب و اسامة من حيث الاهداف لازم نقف مع اسامة اما كحركات في الملعب فرأي المتواضع متعب احسن في تحركاته و في ذكائه
    و الكلام ده انا كتبته في توبيك في المنتدي هنا في نفس الموضوع
    mariamnowr
    عاشق جديد
    عاشق جديد

مُساهمة من طرف mariamnowr الجمعة مايو 23, 2008 9:43 pm

ahdaf met3b klha fn w mharah shwfw ahdafoh fe elzamalek 2oo4,2005 w hdfoh el3alme fe blgeka w hdfoh fe nees. s7e7 hwa bydy3 kteer bs da l2noh aktr wa7d bywsl llgoal osamah kwys w ana bkdroh bs elmokaranh benoh w met3b msh fe sale7 elahly w b3den da goal tla23 elgesh elle gaboh osamh met3b san3 90% mn elgoal s7e7 met3b gab 5 goals only bs sahem fe10 goals 3la el2kl
    يسرا محمد
    يسرا محمد
    عاشق فضي
    عاشق فضي

مُساهمة من طرف يسرا محمد الجمعة مايو 23, 2008 10:17 pm

انا بقى تعليقى ان كابتن عماد ما شاء الله علية ربنا يحمية هو فعلا من احسن مهاجمى مصر واللى بيقول ان احنا بنجامل كابتن عماد على حساب كابتن اسامة حسنى لا انا شايفة ان الاتنين لعبهم جميل جدا واذكية ما شاء الله عليهم بس فى حاجة تانية ان كابتن عماد اساسى فى كل المباريات لكن ياعينى كابتن اسامة مش عارفة الاصابات بس دة يا جماعة فى الاول والاخر قضاء وقدر ولازم نقول الحمدلله على كل شئ ولو اى حد شايف كلامى صح او غلط يرد عليا حالا
    أحمد عبدالحليم عربد
    أحمد عبدالحليم عربد
    عاشق مميز
    عاشق مميز

مُساهمة من طرف أحمد عبدالحليم عربد الجمعة مايو 23, 2008 10:43 pm

طبعا ياجماعة انا مش هتكلم في موضوع زي ده لأن مش هينفع أتكلم عن الاتنين دول لأن أنا بحب متعب أكتر من أسامة علشان اتكلم بقى أكيد هتكلم في حق متعب بعبرات شكر أنا عايز أقول ان الاتنين نجوم وأنا بحبهم والاتنين هدافيم وولاد محافظة الشرقية والاتنين أصحاب وحبايب احنا هنزعل نفسنا ليه وعلى فكرة انا ابن محافظة الشرقية يلا اي خدمة (بلبيس )
    mariamnowr
    عاشق جديد
    عاشق جديد

مُساهمة من طرف mariamnowr الجمعة مايو 23, 2008 11:11 pm

ana shyfah 2n 27na bnzlm met3b l2n kl la3b mn el2hly 2w bra rabna yft7ha 3lyh w ygeb kam goal nkrnoh bmt3b zy 3mr zky ,fdl,osamah tb leh mnkrnsh osamah bbelal aw flafio. y3ny met3b y7'ls mn 3mr zky ytl3loh belal y7'ls mn belal ytl3 osamah w hloma gra. hona elnas bt7b met3b w elmokarnat mw2dbh lkn fe montdyat tanyh btbka elmokarnat msh nzefah w kolha 2ehanh lmt3b
    Marmar
    Marmar

مُساهمة من طرف Marmar السبت مايو 24, 2008 10:59 am

اولا ميرسى على ردوكم ومفيش فايدة انتم محبين لمتعب فقط
    لانى انا مظلمتش متعب وقلت انه من افضل مهاجمين مصر واذكى مهاجممى مصر لكن اسامة يستحق بجد اننا نديله حقه

ثانيا العضوة mariamnowr اانت بتقولى ماصدقنا خلصنا من عمر زكى يطلعلنا بلال ويطلع اسامة
    اولا ياريت متنسيش اتك بتتكلمى عن نجوم الاهلى وماينفعش تقولى عليهم كده
    متعب مش الاهلى ياريت تفهموا بقى
    كل لاعيبة الاهلى واحد وانا لما عملت مقارنة كان نفسى تتكلموا بحيادية لانه ده الوقت اللى لازم فيه نقف جنب اسامة زى مابنقف جنب عماد وهو مبيجبش اجوان
    مش قادرين تقفوا جنب لاعب وتسانده مع انه بيجيب اجوان وموفق جدا
    وكمان فى عضوة بتقول عماد احسن اخلاق لانه بيحب كل الاعيبة وبيحبلهم الخير
    طبعا عماد على فكرة انسان محترم جدا وخجول اوى لكن باردو كل لاعيبة الاهلى كده مش متعب لوحده

ياجماعة من فضلم مش عايزة حد يزعل منى
    لكن انا قلت من وجهة نظرى والاختلاف فلى الراى لايفسد للود قضية
    بس انا بحب الاهلى اوى اكتر من اى حاجة فى الدنيا
    مش بحب لاعب بيعينه وافضله عن الكل لان الاهلى فقط هو اللى افضل من الكل
    الاهلى فوق الكل فوق الجميع
    ياريت تحبوا الاهلى من قلبكم زى مابتحبوا متعب كده

وفى النهاية كلهم ابناء الاهلى المحترمين المخلصين
    وبالتوفيق لكل مهاجمى الاهلى
    ساره الاهلاويه
    ساره الاهلاويه
    عاشق ماسي
    عاشق ماسي

مُساهمة من طرف ساره الاهلاويه السبت مايو 24, 2008 11:12 am

انا معاكي يا مرمر
    وفعلا اسامه مهما بيغيب بيرجع يقول انا موجود
    وان شاء الله ياخد فرصته
    وميرسي ع التوبيك يا سكر
    khaledelahlawy
    khaledelahlawy
    مشرف قسم الكرة العالميه+عضو فى فريق العمل
    مشرف قسم الكرة العالميه+عضو فى فريق العمل

مُساهمة من طرف khaledelahlawy السبت مايو 24, 2008 11:38 am

لا متعب ولا فلافيو حلوين الموسم دا
    بس محدش يينكر ان متعب احسسسسسسسن فرود في مصر
    ومش كل حاجه الاجوان يا مرمر متعب كان بينزل بيساعد زمايلو كتييييييييير
    بس مكنش بيجيب اجوان
    والحمد لله ان احنا عندنا اكتر من مهاجم ممتاز نقدر نعتمد عليهم دي مش حاجه وحشه
    وبأذن الله متعب كدا خلاص رجع زي زمااااااان وربنا يوفقه ويوفق كل لاعيبة النادي
    ahmed.10
    عضو موقوف

مُساهمة من طرف ahmed.10 السبت مايو 24, 2008 12:25 pm

ثانكس عل التوبيك
    انا من وجهه نظرى المتواضعه ان متعب احسن مهاجم فى مصر
    ومهما بيبعد عن التسجيل هوه المتعب برضه
    واساامه مش وحش بس انا شايف متعب افضل
    يعنى متعب اسرع وازكى منه
    بس Neutral
    لوليا 99
    لوليا 99
    عاشق ذهبي
    عاشق ذهبي

مُساهمة من طرف لوليا 99 السبت مايو 24, 2008 9:20 pm

التوبيك جميل طرحه وده دليل عدم الانحياز لطرف دون التاني المهم في الاخر ان الاتنين بيلعبوا لاعظم نادي عربي وافريقي بس انا حاسة اني لازم اقول حاجة

متعب متحرك وبيعرف يخلص اكتر من اسامة هو ده اللي شوفته في اكتر من ماتش بعدين عماد لاعب منتخب واسامة لاعب محلي لا اقصد ان اقلل من اسامة ولا من لعبه لعيب كويس بس مش مؤثر اويييييييييييي غيابه عن الماتشات وده مش انحياز لعماد بس دي الحقيقة
    هلاعبد الله
    عاشق جديد
    عاشق جديد

مُساهمة من طرف هلاعبد الله السبت مايو 24, 2008 10:43 pm

flower السلام عليكم جميل جدا ان احنا تقارن بين الكابتن عماد متعب والكابتن اسامة حسنى كل واحد منهم ربنا اعطاه موهبة تختلف عن التانى اما من ناحية الاخلاق فكل واحد منهم معروف انه ذو خلق وكمان ربنا اعطى كل واحدة منهم هدية لو يعرفوا قيمتها هى حب الناس وعندى فكرة طالما احنا بنعمل مقارنة بين الاثنين فواجب علينا نحن الشباب اخذ كل صفة وسمة حلوة فيهم ونجعلها سمة فى شخصيتنا او على الاقل نقتدى بيهم فى الاعمال الحلوة اللى كل واحد منهم بيعملها

هى دى المقارنة الحقيقية اللى لازم نتبعها فى حياتنا

فى امان الله وارجو ان تكونوا استفدتم من وجهة نظرى
    bondoka2
    bondoka2
    عاشق ذهبي
    عاشق ذهبي

مُساهمة من طرف bondoka2 الأحد مايو 25, 2008 4:26 am

لكل واحد فيهم ميزات بتميزة عن الاخر يعنى متعب احسن مهاجم فى مصر فى التحركات داخل الملعب ومن احسن المهاجمين اللى بيغيروا شكل المباراه سواء بالتسجيل او بانه بيوصل اللاعب اللى بيسجل ,, اسامه اللى بيميزة انه بيخلص بسرعه فى منطقة الجزاء ومش بيرتبك ..
    لكن عماد اكتر شىء مش حلو فيه انه بيتاثر جداااا لما يكون التوفيق مش معاه لفترة وده بيبان من توتره فى تسديد الكور على المرمى وبالتالى ده بيطول من فترة سوء الحظ اللى بتبقى ملزماه وانا اكيد عارفه ان التوفيق بتاع ربنا سبحانه وتعالى لكن الانسان بيبقى ليه يد برضو ....
    واسوء مافى اسامه اصاباته الكتير وده شىء مش باءيديه وربنا يبعد عنه شر الاصابات هو وجميع لاعبى الاهلى ومصر كلهم
    وكمان متعب اقوى فى الجسم من اسامه يعنى الفتنس عنده اقوى وده بيخليه صالح للماتشات الافريقيه اكتر
    وربنا يوفقهم هما الاتنين وفلافيو كمان وبلال والوافدين الجدد احمد حسن وهانى العجيزى وحسين ياسر وكل اللاعبيييييييين يارب
    وميرسى يامرمر على التوبيك المميز وده مش جديد عليكى
    sera
    sera
    عاشق مشارك
    عاشق مشارك

مُساهمة من طرف sera الأحد مايو 25, 2008 4:03 pm

اسامة فعلا هداف خطير و بيلعب وهو مستريح
    مش متعب بس اللي اداؤه تراجع في الفترة الاخيرة معظم اللعيبة للاجهاد و اللعب المستمر
    وممكن نقول ان اصابة اسامة ممكن تكون جت في مصلحته بعض الشيءبالاضافة الى الموهبة الكبيرةاللي محدش يقدر ينكرها
    Marmar
    Marmar

مُساهمة من طرف Marmar الإثنين مايو 26, 2008 1:47 pm

ميرسى لردودكم اوى ومشاركتم
    ومتبع واسامة الاتنين اهلاوية وابناء النادى

الوقت/التاريخ الآن هو السبت سبتمبر 21, 2024 4:23 pm